نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

دستگاه لمینت چسبی | لمینت سه غلطکه

مطالب برتر

4.5/5
دستگاه لمینت چسبی لمینت سه غلطکه
نمایش ویدیو درباره دستگاه لمینت چسبی لمینت سه غلطکه

اول از همه لمینت کردن یا لمینت پارچه را بهتون توضیح میدم بعد میریم سراغ دستگاه لمینت چسبی

لمینت پارچه یا همان “پارچه لمینت” یک نوع پوشش است که از یک لایه نازکی از مواد پلیمری یا پلاستیکی ساخته شده است که به پارچه یا بافت پارچه‌ای دیگر متصل می‌شود. این پوشش پلاستیکی معمولاً با استفاده از فشار و حرارت به پارچه اعمال می‌شود و به عنوان یک لایه محافظ بر روی سطح پارچه قرار می‌گیرد.

لمینت پارچه به عنوان یک پوشش محافظ در برابر آب، گرد و غبار، لکه‌ها و سایر آسیب‌ها برای پارچه استفاده می‌شود. این محصولات معمولاً در صنایع مختلفی مانند تولید لباس‌های کودکانه، میز و صندلی‌های رستوران، پارچه‌های مبلمان و پوشاک کاربرد دارند. همچنین، لمینت پارچه می‌تواند به آن دست‌یافتنی‌تر و تمیز‌تر به نظر آید و کاربرد زیادی در محصولات خانگی دارد.

لازم به ذکر است که مواد لمینت‌سازی ممکن است متنوع باشند و بسته به نوع مورد استفاده، می‌توانند از مواد پلاستیکی مختلفی مانند پلی‌اتیلن، پلی‌پروپیلن، پلی‌وینیل کلراید (PVC) و غیره ساخته شوند.

این دستگاه دارای سه غلطک اصلی می باشد دو غلطک روغن داغ یا حرارتی المنتی در بالای دستگاه دارد که باعث گرم شدن چسب و چسبندگی بیشتر میشود و دارای یک غلطک سرد که با چسب لاتکس (دوغاب) از مخزن استیل چسب آغشته می شود. این دستگاه از پایین یک لایه چسب لاتکس را روی پارچه آغشته میکند و پارچه در قسمت بالایی به همراه چسب حرارت می بیند و در آخر با پارچه رویی لمینت میشود

دستگاه لمینت چسبی پارچه یا همان دستگاه لمینت کننده پارچه یک وسیله است که برای اعمال لایه‌ی لمینت چسبی بر روی پارچه‌ها و بافت‌های مختلف به منظور حفظ و تقویت آنها و همچنین افزایش ویژگی‌های ضدآب و مقاومت در برابر آلودگی استفاده می‌شود. 

این دستگاه معمولاً در کسب و کارهایی که از پارچه‌ها و بافت‌های مختلف برای تولید محصولات استفاده می‌کنند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

برای استفاده از دستگاه لمینت چسبی پارچه، پارچه مورد نظر را در دستگاه قرار داده و دستگاه با فشار و حرارت مورد نیاز، لایه لمینت چسبی را به پارچه اعمال می‌کند. این عمل باعث تقویت و محافظت از پارچه می‌شود و آن را برای شرایط مختلف آماده می‌کند.

این دستگاه تقریبا مانند دستگاه لمینت چسبی میباشد. طریقه کارکرد این دستگاه اینگونه می باشد ابتدا به فیلم حرارتی مستقیم داده می‌شود این حرارت باعث میشود که شبکه های پیوندی فیلم به طور سطحی ذوب شده و حالت چسبناک داشته باشند سپس با پرس کردن پارچه ، فوم و یا غیره به یکدیگر بچسبند. ببین دو پارچه یک لایه فیلم قرار می گیرد و هم پارچه رویی و هم پارچه زیرین توسط غلطک های داغ حرارت میبیند و بهم محکم چسبانده می شوند

این دستگاه میکس هر دو دستگاه میباشد یعنی میتواند لمینت چسبی بزند و هم لمینت فیلم این دستگاه دارای سه غلطک می باشد یک غلطک سرد و دو غلطک گرم که به این دستگاه لمینت سه غلطکه گفته می شود

مشخصات دستگاه لمینت سه غلطکه

مجهز به ورودی رول

مجهز به رول جمع کن

مجهز به کوره خشک کن

دارای متراژ سنج اتومات

عرض غلطک 1.95 الی 2 متر

قطر غلطک 40 سانتی (غلطک کوچک) 50 سانتی (غلطک بزرگ)

غلطک ها تا 200 درجه فارنهایت دما را تحمل میکند

دارای یک مخزن استیل برای چسب لاتکس

دستگاه لمینت سه غلطکه ، چسبی یا فیلم می‌تواند محصولاتی تا سه لایه تولید کند به طوری که لایه میانی اسفنج و دو لایه بالا و پایین از پارچه های بدون بافت یا دارای بافت ،نمد های صنعتی، پارچه های مخمل، چرم های مصنوعی ساخته شده از پی وی سی باشد.

با استفاده از چسب داغ PUR بدون حلال، می توان آن را روی انواع مواد کامپوزیتی مانند پارچه روی پارچه، پارچه روی فیلم و غیره اعمال کرد .

در رابطه با فرایند لمینت کردن پارچه سوال دیگری که در ذهن به وجود می آید این است که دوبلکس سوبلکس کردن پارچه چه سودی دارد.

چه ویژگیهای را به پارچه می‌افزاید که موجب می شود که ما این فرایند پیچیده و وقت گیر را انجام داده و پارچه های دوبلکس شده تولید کنیم. از جمله ویژگی‌هایی که لمینت به پارچه می‌افزاید

 باعث میشود پارچه لمینت شده در برابر سایش ،دما،رطوبت و … مقاومت داشته باشد.

افزایش وزن کل پارچه، ضد آب شدن پارچه، عدم ریش ریش شدن پارچه

چسبندگی قوی باعث صرفه جویی در چسب و هزینه می شود

دوبلکس پارچه فیلم یا چسب داغ نیاز به خشک شدن ندارد که منجر به سریع و راندمان بالا در تولید می شود

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات تکمیل پارچه

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

کلیک کنید

مشخصات دستگاه لمینت سه غلتکه

برق دستگاه3 فاز 32 آمپرقابلیت تک فاز شدن
غلتک دستگاه3 عدد غلتک2 عدد غلتک گرم 1 عدد غلتک سرد
قطر غلتک40 ، 45 ، 50با توجه به در خواست مشتری
عرض غلتک200cm /کارگیر 180cm قابل ارتقا تا عرض 320cm
حداکثر دما180 الی 250 درجه سانتیگراد
روش گرماروغنی المنتیاز طریق برق
نوع چسبچسب مبتنی بر آبلاتکس ، فیلم و ...
ابعاد دستگاهعرض 250cmطول 500cm الی 700cm
سرعت تولید2500 متر الی 4000 متر در یک شیفت کاری
وزن دستگاه1700 کیلوگرم2000 کیلو گرم

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
پیمایش به بالا