نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

دستگاه لب چسب

مطالب برتر

4.5/5

دستگاه لب چسب از ماشین آلات پرکاربرد در صنایع کارتن سازی محسوب می شود. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است دستگاه لب چسب به منظور چسب کاری لبه کارتن ها مورد استفاده قرار میگیرد و فرم دهی و بهم چسباندن قسمت های مختلف کارتن بر عهده این دستگاه می باشد.

دستگاه لب چسب قابلیت چسباندن انواع کارتن های مختلف از جمله : مقوایی، پشت طوسی، جعبه های لمینت، کارت های 2لایه، 3لایه و 5لایه را داراست و نکته جالب درمورد این دستگاه این است که می توانید به صورت همزمان اقدام به چسباندن لبه انواع مختلفی از کارتن ها نمایید.

صنایع ماشین سازی نکس ماشین سازنده ی انواع دستگاه لب چسبلب چسب pvc و ام دی اف ، لب چسب کارتن )

یکی از پر کاربردترین ماشین آلات صنایع چوب در حال حاضر با توجه به رواج روز افزون استفاده از صفحات MDF ، دستگاه لب چسب ( لبه چسبان ) می باشد.

این دسته ماشین آلات که در انواع مختلف، با قابلیتهای متفاوت و توسط سازندگان متنوعی تولید می شود.

مانند دیگر ماشین آلات صنعتی برای کارکرد صحیح و بدون مشکل نیازمند یک سری مراقبتها و نگهداریهای ویژه است که به اهمیت آنها در ادامه مطلب اشاره شده است:

برای دیدن 

ماشین آلات نساجی

دستگاه لمینت پارچه

دستگاه کوتینگ

ماشین آلات سی ان سی 

ماشین آلات صنعتی

کلیک کنید

شرایط نگهداری دستگاه لب چسب 

  • گریس کاری محور پیستونهای پنوماتیک که هم نقش نظافت و هم روانکاری را دارد. درنهایت گریسهای اضافه توسط دستمال تمیز پاک می شود.

نکته حائز اهمیت آنکه گریس نباید از نوعی باشد که منجر به خرابی قطعات لاستیکی و پلاستیکی شود.

به عبارتی از گریسهانفتی نباید استفاده شود.

نوع خاصی که توصیه می شود گریس Glitmo 805 از کارخانه Fuchs ساخت کشور آلمان می باشد.

  • گریس کاری محورهای بخشهای متحرک ایستگاهها با گریس فوق وسپس پاک کردن اضافه گریس با دستمال تمیز.

  • دردستگاه های دارای ایستگاه چسب گرانول به دلیل حرارت بالا از بلبرینگ استفاده نمی شود و محل اتصال قطعات ثابت و متحرک به شکل بوش می باشد. لذا گریس کاری بوشها به فاصله زمانی توصیه شده توسط سازنده با گریس نسوز با درجه حرارت کارکرد بیش از 200 درجه سانتیگراد الزامی است.

  • دستگاه به هر دلیلی خاموش شود، نباید بدون فاصله زمانی آنرا مجدداً روشن کرد و فاصله زمانی بین خاموش و روشن کردن دستگاه حداقل یک دقیقه رعایت شود.

 

  • درهنگام بروز اشکال در عملکرد دستگاه، درابتدا باد و برق ورودی به دستگاه لب چسب  را با دقت وتوسط ابزار مناسب تست شده و سوئیچ های ایمنی دستگاه چک گردد.درصورت عدم مشاهده اشکال ، حتماً با شرکت خدمات دهنده دستگاه جهت اقدامات بعدی تماس گرفته شود.تا از ضرر و زیانهای احتمالی که براثر دستکاری بیجا پیش می آید جلوگیری شود.

  • برای نظافت بخشهای مختلف دستگاه لب چسب از قبیل بدنه دستگاه، توپی های فرز و تیغ اره و… به هیچ وجه از حلال های قوی مثل بنزین ، آستون و تینر استفاده نشود. در این موارد پیشنهادما استفاده از اسپری WD40 می باشد که با وجود آنکه قدرت کافی برای تمیز کردن آلودگی ها وچسب و… دارد، به رنگ دستگاه آسیب نمی رساند. قابل ذکرآنکه این اسپری نیز درصورت استفاده برای بلبرینگ ها وپلاستیک ها ولاستیک ها،باعث خرابی آنها می شود. لذا برای استفاده در بلبرینگها ، محور پیستونهای پنوماتیک و محورهای حرکتی دستگاه توصیه نمی شود.

  • به منظور افزایش طول عمر قطعات پنوماتیک دستگاه لب چسب و با توجه به اینکه کمپرسور هوای فشرده، ناخواسته رطوبت هوا را نیز فشرده و تبدیل به ذرات آب می کند، معمولاً همراه هوای فشرده ، آب هم وجود دارد لذا پیشنهاد می شود. که بااستفاده از رطوبت گیر با کیفیت تا حد امکان از ورود ذرات آب به دستگاه جلوگیری شود.

  • یکی از مهمترین بخش های هردستگاه لبه چسبان، زنجیر جلو برنده قطعه کار و قطعات متصل و مرتبط با آن می باشد لذا لازم است نسبت به سرویس و نگهداری به موقع آن توجه شود. در این خصوص پیشنهادات ما عبارتند از:

زنجیر فوق وقطعات پلاستیکی که روی آن نصب می باشد، چرخ دنده هایی که زنجیر را مهار می کنند.

نیز ریل فلزی که مسیر حرکت قطعات پلاستیکی می باشد ، باید هر دو هفته یک بار به طور کامل باد گرفته شده و به خوبی تمیز شوند.

برای انجام این کار در صورت توجه کافی نیازی به هیچ گونه ماده تمیز کننده یا حلال نمی باشد و استفاده از باد کافی است.

پس از آن ، زنجیر را از محل اتصال حلقه ها به هم توسط روغن موتور معمولی به مقدار خیلی کم روغن کاری نموده و برای نفوذ بیشتر روغن روی زنجیر را باد می گیریم.

پشت هر کدام از لقمه های پلاستیکی متصل به زنجیر، دو عدد شیار دیده می شود که روی ریل فلزی بدنه دستگاه قرار گرفته و درحین کار ماشین ، سایش مداوم بین این دو وجود دارد.

دراین مرحله سطح شیارها بعد از نظافت کامل به مقدار خیلی کم از گریس توصیه شده (Glitmo 805) توسط قلم مو آغشته گردد.

  • لازم است درهنگام نظافت دستگاه و حتی اگر جایی از دستگاه آغشته به چسب شده و نیاز به نظافت آن باشد، از وسایل فلزی استفاده نشود ، چرا که علاوه بر آنکه باعث رفتن رنگ دستگاه و ظاهر نامناسب آن می شود.

بدلیل اینکه بعضی از بخشهای دستگاه پوشش های خاصی دارد، باعث زخمی شدن آن پوشش و در نتیجه لطمه به عملکرد دستگاه خواهد شد.  برای نظافت، استفاده از نوار PVC یا قطعات چوبی توصیه می شود.

  • از آنجا که تولید کنندگان چسب برای لبه چسبانها ، رنج خاصی را برای درجه حرارت بهینه چسب در نظر می گیرند توصیه می شود که در حد امکان از چسب های یک کارخانه استفاده شود.

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
اسکرول به بالا