نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

دستگاه تولید ماسه رزین

مطالب برتر

4.5/5

ریخته گری ماسه رزین چیست ؟

یکی از فرآیندهای ریخته گری فلز ریخته گری شن و ماسه میباشد با استفاده از ماسه به عنوان تمام یا بخشی از مواد قالب مشخص می شود بخاطر هزینه های کم ریخته گری شن ماسه در بین تولیدات کوچک بسیار معروفه که زیاد استفاده میشود
یکی از ماده های قالب گیری برای ریخته گری شن ماسه رزین است. نوعی ماسه کوارتز که با مواد رزینی مخلوط میشه که فرایند شیمیایی رخ میدهد و باعث سفت تر شدن ماسه و چسبندگی بیشتر برای ایجاد قالب های جامد، سخت و قوی کمک می کند.که در بین تولیدکنندگان به نام قالب سخت هم معروف است.این نوع ماسه ﺟﻬﺖ ﻣﺎﻫﯿﭽﻪ ﮔﯿﺮي و ﻗﺎﻟﺒﮕﯿری استفاده می شود .

ماسه رزین

هنگامی که قالب ساخته شد، مواد در قالب ریخته می شود خواص نسوز بودن شن به پایدار ماندن قالب کمک می کند. سپس شن و ماسه از طریق فرآیند تکان دادن جدا می شود و فلز برش داده می شود، و محصول نهایی مونتاژ می شود.

از آنجایی که قالب ماسه  رزینی بسیار سخت و جامد بوده و دارای سطوح صاف می باشد، ریخته گری ماسه رزینی دارای ابعاد دقیق تر و صافی سطح بهتر است. پس از برداشتن قطعه تولید شده خود قالب دیگر قابل استفاده نیست اما ماسه رزینی را می توان گرفت و مجدداً برای ساخت قالب های دیگر در آینده استفاده کرد. طیف گسترده ای از فلزات را می توان در قالب گیری شن و ماسه رزین به دلیل تحمل ماسه در دماهای بالا مورد استفاده قرار داد. بنابراین می توان از آهن، تیتانیوم و آلیاژهای نیکل در این فرآیند استفاده کرد.

چه نوع ریخته گری برای فرآیند ریخته گری ماسه شن رزینی مناسب است

قابل ذکر است که ماسه شن رزینی گران است و سرعت تولید کمتری نسبت به بقیه ماسه های ریخته گری داره بنابراین برای تولید ریخته‌گری‌های آهنی بزرگ‌تر مانند ریخته‌گری‌هایی با وزن ده‌ها کیلوگرم تا چند تن مناسب‌ است. فرآیند ریخته‌گری با ماسه رزینی برای تولید ریخته‌گری‌های فولادی مناسب نیست زیرا ریخته‌گری‌های فولادی به نفوذپذیری هوای بالاتری نیاز دارند.

ماسه رزین

مزایای ریخته گری با ماسه

یکی از مزایای اصلی این است که ریخته گری  شن رزینی  ، سطح قالب بسیار صافی را ایجاد می کند که محکم و جامد است. به دلیل جمع شدن ماسه در هنگام فشرده شدن قالب در حین جامد شدن است. بنابراین دور ریزی ریخته گری کمتری وجود دارد زیرا فلز مذاب می تواند در هر شکاف قالب جریان یابد تا ابعاد دقیق ایجاد کند.

ریخته گری شن رزینی برای ریخته گری های بزرگ که چندین تن وزن دارند بسیار عالی است برای ریخته گری های کوچک که نیاز به سفارشی سازی دارند هم ایده آل است این فرایند ریخته گری ماسه رزین به کارگر کمتری نیاز دارد و باعث میشود هزینه های کمتری برخوردار باشد.از آنجایی که قالب بسیار قوی است، می تواند محصولاتی را برای طیف گسترده ای از کاربردها مانند بلوک موتور، سرسیلندر و سایر قطعات موتور، سخت افزار، قطعات تماس الکتریکی، قرقره ها بسازد.

معایب ریخته گری با ماسه رزینی

 یکی از بزرگترین معایب ریخته گری با شن رزینی این است که روش سریعی نیست و  باید شن ماسه باهم مخلوط بشن از قالب های ماسه رزینی نمی توان چندین بار استفاده کرد بنابراین این نوع ریخته گری مناسب  قطعات پیچیده یا قطعات با حجم بالا و پایین ایده آل است

دستگاه تولید ماسه رزین

با توجه به استقبال تولیدکنندگان از ماسه رزینی و به صرفه بودن این فرایند ماسه رزینی طرفدار های زیاد پیدا کرده است که شرکت ما جز اولین شرکت های ایرانی می باشد که دستگاه های تولید ماسه رزینی را میسازد.
دستگاه تولید ماسه رزینی اتومات می باشد و نیروی کار زیاد نیاز ندارد. در مقایسه با دستگاه های خارجی دستگاه ما از متریال قوی تر ساخته شده است و مهم تر سازنده داخلی دارد که این دستگاه به خاطر تولید داخلی ، پشتیبانی چندین ساله دارد

ماسه رزین
دستگاه تولید ماسه رزینی
  1. مجهز به سیستم خنک کن ماسه 
  2. مخلوط کن ماسه همراه با شیر های اتوماتیک
  3. دارای سرند ویبره دو طبقه
  4. گرمکن ماسه مجهز به ترموکوپل و نشانگر حرارت اتوماتیک
  5. شارژ ماسه ورودی و ذخیره ماسه تولید شده توسط باکت الواتور میباشد

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
پیمایش به بالا