نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

آموزش کتیا | معرفی نرم افزار کتیا | آموزش catia

مطالب برتر

4.5/5

آموزش کتیا : کلیه شاخه‌ های مهندسی (از مهندسی مکانیک گرفته تا مهندسی پزشکی) که با طراحی مهندسی قطعات سروکار داشته باشند، نیاز به ابزاری دارند تا به کمک آن، بتوانند طرح خود را ارزیابی کنند. به همین دلیل، نرم‌افزار های طراحی به کمک کامپیوتر (Computer Aided design یا همان CAD) به خاطر امکان طراحی سه بعدی اهمیت بسیار زیادی داشته‌ اند.

این نرم‌ افزار به همراه نرم‌ افزار مکمل خود (آباکوس) در مهندسی به کمک رایانه (CAE) از پرکاربردترین‌ ها به شمار می‌آید.

آموزش کتیا با برخورداری از محیط‌ های مدلسازی، سطوح، ماشین کاری، تحلیل المان محدود و محیط طراحی و تحلیل مکانیزم‌ ها یک نرم‌ افزار بسیار جامع طراحی، تحلیل و تولید به حساب می آید. یک‌ پارچگی محیط‌ های کتیا باعث می‌شود تا تمام مراحل طراحی تا ساخت بصورت یکجا انجام شود و درواقع کاهش هزینه و افزایش بهره‌ وری را به همراه داشته باشد. جالب است بدانید که رقبای اصلی این نرم‌افزار SIEMENS PLM NX و PTC Creo می‌ باشد.

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات تکمیل پارچه

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

 

کلیک کنید

توانایی های نرم‌افزار کتیا :

طراحی و مدلسازی سطوح و قطعات پیچیده : شرکت‌ های هواپیماسازی و خودروسازی همچون فورد و نیسان از نرم‌افزار کتیا استفاده می کنند.

طراحی مراحل ماشینکاری و تولید و استخراج G-code برای ماشین آلات تراشکاری سی ان سی جهت ساخت قطعه

طراحی و تحلیل مکانیزم‌ها، سیستم ها و تجهیزات هیدرولیکی، پنوماتیکی، الکتریکی و…

طراحی قالب و مدل‌ های ورق کاری

شبیه سازی و مدیریت پروژه ها

چرا کتیا یاد بگیریم؟!

از این نرم افزار کاربردی امروزه در بیشتر کارخانه ها و شرکت های بزرگ صنعتی مانند آئودی ، ایرباس ،بوئنگ ،ایران خودرو و… استفاده می شود. کاربران کتیا طیف وسیعی از کاربران خصوصی تا کارخانه‌ های بزرگ را در ایران و جهان در بر می‌گیرند که پوشش دهنده بخش‌های اعظمی از بازار ساخت و تولید است.

 

برتری کتیا (catia) در مقابل سالیدورکس (solidworks)

 

آموزش کتیا دارای ویژگی‌ های خاصی می‌ باشد که آن را از سایر نرم‌افزارهای CAD مانند سالیدورکس، یونیگرافیکس، مکانیکال دسکتاپ واینونتور متمایز می کند:

هوشمندی در به‌کارگیری دستورات : بعد از اجرای هر دستور، دستورات زیر مجموعه آن فعال می‌شود.

مراحل ایجاد ترسیم به شکل نمودار درختی قابل مشاهده و به هر مرحله می‌توان مراجعه کرد و تغییرات مورد نظر را به آن بخش اعمال نمود.

در آموزش کتیا توانایی ترسیم و تحلیل در اکثر گرایش‌ های فنی مانند: مکانیک، عمران، تأسیسات، برق صنعتی، الکترونیک، و… را دارد. این ویژگی سبب می‌شود که در این نرم‌افزار بتوان عملیات را به قبل برگرداند یا عملیاتی را حذف یا بی‌اثر کرد.

 

” ویژگی‌های نرم‌افزار کتیا “

 

رابط گرافیکی بسیار قدرتمند و کاربر پسند (User-Friendly)

ایجاد نمودار درختی در کتیا که باعث تسهیل کار کاربر می شود

داشتن تاریخچه (History) جهت برگرداندن تغییرات اعمالی به مدل

امکان تخصیص ابعاد به قطعه به صورت پارامتریک

نرم‌افزار کتیا را می توان از طریق رابط های برنامه نویسی (API) سفارشی کرد. V4 با زبان های برنامه نویسی فرترن (FORTRAN) و C تحت رابط برنامه نویسی CAA سازگار است و V5 با زبان های برنامه نویسی Visual Basic و C++ تحت رابط برنامه نویسی CAA2 یا CAA V5 مطابقت دارد.

 

بازار کار نرم‌افزار کتیا

 

نرم‌افزار کتیا یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای طراحی CAD دنیاست که در صنایع خودروسازی، هوافضا، لوازم خانگی و… مورداستفاده قرار می‌گیرید. شرکت‌های بزرگی مثل بوئینگ، ایرباس، آئودی، فورد، زیمنس، نیسان و… در طراحی‌های خود از این غول طراحی بهره می‌برند. در ایران نیز 2 شرکت معروف خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو نرم‌افزار کتیا را به عنوان نرم‌افزار اصلی طراحی خود انتخاب کردند. مسلما تسلط بر کتیا، تمام نیازهای یک مهندس مکانیک در جهت طراحی صنعتی را برطرف خواهد ساخت.

 

دوره آموزش کتیا در نکس ماشین

 

با شرکت در کلاس آموزش کتیا شما تمامی آموزش‌های لازم جهت ورود به این غول طراحی را فرا می‌گیرید! مسلما با دانستن این آموزش‌ها کار با نرم افزار CATiA برای شما لذت بخش‌تر خواهد شد.

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
اسکرول به بالا