نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

دستگاه پرس گرم

مطالب برتر

4.5/5

در دستگاه  پرس گرم ، فشار در دمای بالا به صورت یک طرفه اعمال می شود. اصطلاح “درجه حرارت بالا” به دمایی گفته می شود که ماده اصلی سازنده سیستم آلیاژ در رژیم تغییر شکل پلاستیک باشد. می توان آن را به عنوان دو نوع فرایند پرس گرم در نظر گرفت.

 در فرآیند فشار دادن معمول ، فقط فشار و دما (اعمال شده توسط بخاری) اعمال می شود. اگر منبع گرما کوره القایی باشد ، فرآیند را فشار داغ القایی می نامند. روش دیگر برای گرم کردن نمونه با کمک یک میدان الکتریکی اعمال شده است. در این حالت ، میزان گرمایش نیز بهبود می یابد ، همچنین کارایی فرآیند نیز بهبود می یابد. 

این فرآیند اخیر را می توان سلف پخت پلاسما در نظر گرفت. هنگامی که از این سیستم پردازشی استفاده می شود ، فشار و دما هم کمتر از فرآیند PM معمولی هستند (ابتدا فشار دادن و سپس پخت). این اجازه می دهد تا حداکثر چگالی در دماهای پایین تر حاصل شود ، در نتیجه اندازه دانه کوچکتر از عواقب پیش بینی شده و مثبت بر خواص است.

تعریف دستگاه پرس گرم

از دستگاه پرس گرم برای تولید کامپوزیت های سرامیکی و فلزی استفاده میشود ، که امکان ساخت صفحات ، اشکال و هندسه های مختلف را دارد.

برای ساخت صفحات باید از یک پودر همگن استفاده کرد ، برای ساخت فلزات مختلف به دما های گوناگونی نیاز است مثلا برای آلمینیوم 500 درجه سانتیگراد و برای تیتانیوم حدودا 800 درجه.

فشار ایزواستاتیک

فرایندی است که در آن پودر فلزات ،آلیاژ و سرامیک تحت فشار و حرارت بالا به یکدیگر میپیوندند.این فرایند موجب کاهش تخلخل فلزات و افزایش چگالی سرامیک میشود و همچنین خواص ماده اولیه و کار پذیری آن را بهبود میبخشد.

در این فرآیند ابتدا باید قالب قطعه مورد نظر را تهیه نمود که این قالب باید نسبت به دما و فشار زیاد مقاوم باشد. و سپس آلیاز نهایی که به صورت پودر در آمده است ، به نسبت مورد نیاز با یک دیگر ترکیب میشوند و در درون قالب و سپس محفظه قرار میگیرند و تحت حرارت و فشار ذرات بهم میچسبند.

میتوان برای گرم نمودن نمونه از یک میدان الکتریکی نیز استفاده کرد که دمای ایجاد شده در این روش از روش قبلی نیز بالاتر است.

کاربرد دستگاه پرس گرم

با کمک دستگاه پرس گرم میتوان مواد را با یک تراکم یکسان و نهایی به یکدیگر اتصال داد،دقت در پرس گرم بسیار خوب و قابل قبول میباشد و بیشتر مکانیزم های بازسازی مشکل ساز را حذف میکند.

  • کوپلینگ متالورژیکی و لنت ترمز
  • پد ترمز های پلاستیکی مانند ترمز دوچرخه ، موتور ، قطار سریع السیر
  • دیسک صفحه کلاج ماشین های سنگین و ماشین آلات کشاورزی مانند تراکتور
  • غرقاب کردن فزات ، الماس و کامپوزیت

تولید قطعه با پرس ایزواستاتیک گرم

با کمک دستگاه پرس گرم میتوان از قطعات بسیار بزرگ مانند قطعات صنایع نفت و پرده های توربین تا قطعات کوچک مانند قطعات تراش کاری مثل مته را میتوان با بالاترین کیفیت و دقت ساخت.

گروه صنعتی نکس ماشین سازنده و تولید کننده ی انواع دستگاه پرس گرم از جمله:

  1. طراحی و تولید انواع  دستگاه پرس گرم قرص سازی
  2. طراحی و تولید انواع پرس های هیدروفرمینگ
  3. طراحی و تولید پرس های هوشمند برای هر نوع قالب
  4. طراحی و تولید دستگاه پرس گرم برای تولید کفش ( رویه و زیره)
  5. طراحی و تولید پرس های سازنده قطعات با فشرده سازی پودر

پرس گرم در قالب سفت و محکم با استفاده از بارگذاری در امتداد محور عمودی انجام می شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن قالب ، قالب گرافیت در یک فضای محافظ یا محفظه خلا uum محصور شده است. بارگذاری در امتداد محور عمودی بر روی منگنه های تحت فشار از یک سیستم هیدرولیک خارجی است.

 اگرچه فشار در امتداد محور عمودی اعمال می شود ، اما یک فشار شعاعی در برابر دیواره قالب وجود دارد. تنش افتراقی بین جهت محوری و شعاعی برشی ایجاد می کند که در پیوند ذرات موثر است. این تنش برشی متناسب با تنش اعمال شده است. تراکم اولیه شامل بازآرایی ذرات و جریان پلاستیک است. با پیشرفت تراکم ، خزش توسط انتشار مرز دانه و انتشار حجم کنترل می شود.

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
پیمایش به بالا