نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

صنایع ماشین سازی صنعتی چیست؟

مطالب برتر

4.5/5
خدمات ماشین سازی صنعتی

یکی از زیر شاخه های صنعت،فعالیت در زمینه ی ماشین سازی صنعتی می باشد که صنایع ماشین سازی صنعتی نکس ماشین با حدودا دو دهه سابقه ی درخشان فعال در این زمینه میباشد.

اتوماسیون و ماشین سازی صنعتی چیست؟

اتوماسیون صنعتی به استفاده از رایانه ها به جای نیروی انسانی برای کنترل دستگاه ها و فرآیندهای صنعتی میگویند. اتوماسیون یک لول بالاتر  از مکانیزه کردن است. مکانیزه کردن یعنی فراهم کردن دستگاه هایی که به نیروی انسانی برای انجام بهتر کارهایشان کمک کند. مشهور ترین بخش اتوماسیون صنعتی ربات ها می باشند.انواع مختلفی از ماشین آلات صنعتی برای کارکردهای  متفاوت وجود دارد مانند ماشین آلات  صنعتی تولید، ماشین آلات  صنعتی تست، ماشین آلات صنعتی قالب سازی و… اشاره کرد. هدف ساخت و طراحی دستگاه های صنعتی ،اجرای اتوماسیون،صرفه جویی در و… می باشد.

کاربرد ماشین سازی صنعتی

در عصر جدید اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق در صنایع و فرایند های مختلف صنعتی از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشند. صنایعی مانند نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع غذایی و صنایع خودرو سازی و دیگر صنایع نیازمند دستگاه های صنعتی و ابزار آلات بسیار حساس و دقیق می باشند. پیشرفت های تکنولوژی در دهه های اخیر در کنترل پروسه و اندازه گیری پارامتر های مختلف صنعتی از قبیل فشار،جریان ، دما و… موجب افزایش کیفیت محصولات و کاهش هزینه های تولید شده است.

ماشین سازی صنعتی با ساخت دستگاه ها و ماشین آلات تولید در اتوماسیون صنعتی نقش ویژه ای را ایفا میکند.

مزیت های اتوماسیون صنعتی

  • قابلیت تکرار پذیری پروسه ها و فعالیت ها
  • بهبود کیفیت محصولات نهایی تولید شده
  • بهبود سرعت و کمیت تولید
  • افزایش سرعت و دقت در کنترل کیفیت
  • کاهش دادن ضایعات و پسماند های تولید
  • بهبود بهره وری واحد های صنعتی
  • بالا بردن ضریب ایمنی

مشخص ترین و اصلی ترین هدف  واحد های صنعتی بهبود سطح کیفیت و کمیت محصولات تولیدی است.وظیفه ی  مدیران صنایع تلاش جهت رسیدن به این هدف مهم می باشد. جهت  افزایش کمیت و کیفیت یک محصول، باید از ماشین آلات  پیشرفته و اتوماتیک استفاده نمود. 

دستگاه های صنعتی که بیشتر مراحل کاری آن ها به صورت اتوماتیک انجام شود و نیاز آن به عوامل انسانی کمتر باشد. اینگونه ماشین آلات برای کارکرد صحیح نیاز به یک بخش کنترل فرمان اتوماتیک دارند،که اغلب از یک سیستم کنترل قابل برنامه ریزی در این قسمت استفاده میشود.قسمت کنترل قابل برنامه ریزی مطابق با الگوریتم کاری ماشین،برنامه ریزی شده و می تواند مطابق با شرایط لحظه ای به عملگر های دستگاه فرمان بدهد و در نهایت دستگاه را کنترل کند.

خدمات و محصولات ماشین سازی صنعتی نکس ماشین

در ادامه قصد داریم شما را با برخی از خدمات و محصولات نکس ماشین در زمینه ی تولید ماشین آلات تولید و دستگاه های صنعتی آشنا کنیم.

 

ماشین سازی و ساخت ماشین آلات خاص تولید صنایع

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
اسکرول به بالا