نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

ساندویچ پنل

مطالب برتر

4.5/5

پانل های ساندویچ – چه باید دانست؟

هزینه آنها چقدر است ، بهترین راه نصب آنها چیست و ارزانترین آنها کجا هستند؟ راهنمای مقدماتی کوتاه ساندویچ پانل های عایق حرارتی. 

ساندویچ پنل چیست؟

 

ساندویچ پنل محصولی است که برای پوشاندن دیوارها و سقف ساختمانها استفاده می شود. هر تابلو شامل هسته ای از مواد گرمازا است که از هر دو طرف با ورق فلزی لاغر شده است. پانل های ساندویچ مواد ساختاری نیستند بلکه مواد پرده ای هستند. نیروهای ساختاری توسط چارچوب فولادی یا قاب حامل دیگر که ساندویچ پنل ها به آن وصل شده اند ، حمل می شوند.

انواع ساندویچ پنل به طور کلی توسط ماده گرمازا استفاده شده به عنوان هسته گروه بندی می شوند. پانل های ساندویچی با هسته EPS (پلی استایرن منبسط شده) ، پشم معدنی و پلی اورتان (PIR ، یا پلی ساسیانورات) همه به راحتی در دسترس هستند.

مواد به طور عمده در عملکرد عایق حرارتی ، عملکرد عایق صوتی ، واکنش به آتش و وزن متفاوت هستند.

 

چرا به هر حال از ساندویچ پنل استفاده می کنیم؟

 

پانل های ساندویچ به دلیل تعدادی از مزایا ، عمدتاً مربوط به هزینه ، بسیار مورد تحسین قرار می گیرند. مقایسه بین فن آوری پارتیشن قاب یا گل میخ (قاب هایی با روکش ساندویچ پانل) و فن آوری های ساختمانی سنتی مبتنی بر دیوارهای سنگ تراشی ، مزایای ساندویچ پانل ها را در سه حوزه مهم نشان می دهد:

1. هزینه های مستقیم

ساخت یک ساختمان در هر دو فناوری به سطوح مشابه هزینه های سرمایه نیاز دارد.
مقایسه در این زمینه هزینه های مصالح ساختمانی ، نیروی کار و حمل و نقل را شامل می شود.

2. زمان ساخت

یک ساختمان بر اساس یک فرآیند سنگ تراشی سنتی ممکن است 6 تا 7 ماه طول بکشد.
یک ساختمان با همان حجم با استفاده از پارتیشن گل میخ فقط یک ماه زمان می برد.
زمان ساخت و ساز بسیار مهم است. هرچه زودتر یک ساختمان تولیدی یا انبار برای استفاده مونتاژ شود ، زودتر می توان بازده سرمایه گذاری حاصل شد.

ساختمانهای پارتیشن گل میخ به جای “ساخته شده” جمع می شوند. قطعات ساختاری به پایان رسیده و اجزای روکش فلزی به سایت می رسند و سپس مانند خانه ای از آجرهای اسباب بازی جمع می شوند. علاوه بر این دیگر ، نیازی به انتظار برای پوسته ساختمان نیست تا رطوبت اضافی خود را از دست بدهد.

3. مراحل ساخت و ساز ساندویچ پنل

در برخی از بخش های صنعت ، الزامات ساخت و ساز می تواند برای یک پروژه ساختمان بسیار مهم باشد. ساخت پارتیشن گل میخ یک فرایند خشک است و به آب مورد نیاز مصالح ساختمانی نیازی نیست. یک فرایند خشک فقط به مونتاژ سازه و ثابت کردن روکش (در اینجا ، ساندویچ پنل ها) با پیچ نیاز دارد.

ساخت سنگ تراشی سنتی از “فرآیندهای مرطوب” استفاده می کند ، که به مقدار قابل توجهی آب برای ساخت ملات برای آجر کاری ، بتن برای ریخته گری یا گچ کاری برای ریختن نیاز دارد.

برخی از بخش های صنعت مانند فرآوری چوب یا تولید دارویی به رطوبت نسبی ثابت و کنترل شده نیاز دارند که این امر مانع از فرآیندهای ساخت و ساز مرطوب می شود.

پانل ساندویچ پنل چقدر هزینه دارد و ارزانترین آنها کجا هستند؟

هزینه خرید به ضخامت کلی محصول و ماده اصلی گرمایشی آن بستگی دارد. “گزینه بودجه” استفاده از پانل های ساندویچ هسته ای EPS است. با این حال ، برای عملکرد بهتر طولانی مدت و مقرون به صرفه بودن ، پانل هایی با ضریب هدایت حرارتی برتر انتخاب بهتری هستند – مانند پانل های ساندویچ هسته PIR.

قیمت پانل های ساندویچ نازک EPS با هسته 55-60 PLN / m 2 شروع می شود . محبوب ترین پانل های ساندویچ هسته PIR 100 میلی متر ضخامت دارند و حدود 80 تا 90 PLN / m 2 هزینه دارند .

 

پانل های ساندویچ روی دیوار یا سقف چگونه نصب می شوند؟

پانل های ساندویچ نصب آسان و سریع است. از تجربه عملی، نصب 600 متر 2 ساندویچ پانل حدود 8 ساعت طول می کشد برای یک خدمه ساخت و ساز ماهر.

مراحل نصب ساندویچ پانل دیواری و سقفی به شرح زیر است:

  • 1. مواد ساختمانی به سایت تحویل داده می شود: تحویل شامل پانل های ساندویچ ، اجزای فرعی ( اشکال سرد ) و لوازم جانبی (از جمله چشمک زن ، اتصال دهنده ها ، واشر ، مهر و موم ها و غیره) می باشد. Balex Metal می تواند تمام مؤلفه های مورد نیاز برای تکمیل مراحل نصب را تأمین کند.
  • 2. مواد تحویل شده توسط حامل با تجهیزات حمل و نقل ساختمانی بارگیری نمی شوند.
  • 3. زیر فریم ها مونتاژ شده و با تیرها ، پستها و پاکسینها نصب می شوند.
  • 4- فیلم محافظ از پانل های ساندویچ جدا می شود.
  • 5- ساندویچ پانل ها با استفاده از اتصال دهنده های مناسب به اعضای سازه فرعی بستند.
  • 6. اتصالات بین پانل های ساندویچ مهر و موم شده و چشمک زن نصب می شود.

برای چسباندن ساندویچ پانل به چند پیچ نیاز دارم؟ این رایج ترین سؤال از مشتریان در مرحله آماده سازی پروژه است. تخمین تقریبی 1.1 اتصال دهنده در هر متر مربع ساندویچ پانل است. تعداد واقعی ، فاصله و چیدمان بستگی به تصمیم مهندس طراح پروژه و یا تهیه کننده مصالح ساختمانی دارد.

هر نوع ساندویچ پانل به عنوان روکش دیوارها و سقف ها انجام خواهد شد. بسته به نیاز پروژه ، روکش فلزی شامل موارد زیر است:

  • پانل های ساندویچ EPS هسته ای (گزینه بودجه)؛
  • پانل های ساندویچی هسته ای از پشم معدنی (برای سازه هایی با مقاومت بهتر در برابر آتش)
  • پانل های ساندویچ هسته PIR (هر زمان که پارامترهای عایق حرارتی خوب ضروری باشند).

پانل های ساندویچ را می توان در انواع ساختاری استفاده کرد. تخیل شما محدود است. با این حال ، در حالی که پانل های ساندویچ به طور کلی در کاربردهای صنعتی استفاده می شوند ، در برخی از پروژه های مسکن از پارتیشن گل میخ و ساندویچ پانل نیز استفاده می شود.

با توجه به زمان نصب کوتاه و پوشش بزرگ واحد ، ساندویچ پانل در ساخت بیشترین استفاده را دارد:

  • ساختمانهای انبار
  • قطب های لجستیک
  • امکانات ورزشی
  • فروشگاه های سرد و فریزر
  • مراکز خرید
  • ساخت ساختمان
  • ساختمان های اداری

پانل های ساندویچ را می توان با دیگر راه حل های ساختاری ترکیب کرد. یک گزینه محبوب نصب پانل ها به عنوان روکش خارجی برای دیوارهای بیرونی مراکز خرید ، از جمله سازه های سقفی با ساندویچ است: ورق های پروفیل جعبه ، عایق حرارتی (به عنوان مثال پانل های ساندویچ هسته ای PIR-Thermano PIR ) و یک غشاء ضد آب.

توجه داشته باشید نکس ماشین خدمات تولید ساندویچ پنل را ندارد و فقط دستگاه ها و خط تولید ساندویچ پنل را میسازد و راه اندازی میکند.

برای مشاهده محصولات

ماشین آلات نساجی

ماشین آلات تکمیل پارچه

انواع دستگاه لمینت پارچه 

ماشین آلات صنعتی

ماشین آلات سی ان سی 

کلیک کنید

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
اسکرول به بالا