نکس ماشین

شرکت نکس ماشین

09190749070 --02136138417

آدرس

تهران-قرچک-پوئینک جنوبی

بهترین دستگاه لمینت پارچه | لمینت انواع پارچه تضمینی

مطالب برتر

4.5/5

دستگاه لمینت | لمینت کارتن | لمینت ابر و پارچه

لمینت یعنی چه؟

 

لمینیت (Laminate) در لغت به معنای چسباندن است. یا به عبارت ساده تر افزودن هر سطح بر سطح دیگر را لمینت گویند.

لمینت در صنعت نساجی :

لمینت (کیسه لمینت) لایه محافظ پوششی است که بر روی پارچه مورد استفاده جهت تولید جمبوبگ و انوع گونی ها (کیسه لمینت) داده می شود و به هنگام دوخت کیسه، سطح لمینت شده در داخل کیسه قرار گرفته و مانع نفوذ رطوبت داخل کیسه گونی می گردد.

توجه داشته باشید که لمینت (کیسه لمینت) موجب ممانعت نسبی از نفوذ رطوبت می شود و به هیچ عنوان گونی (کیسه لمینیت) را ضد آب نمی سازد. در صورتی که ممانعت از رطوبت بیشتر مد نظر باشد معمولا استفاده از لایه پلی اتیلن (نایلون) داخلی گونی (کیسه لمینت) توصیه می شود ، هرچند که این لایه پلی اتیلن (کیسه لمینت) محافظ نیز، کیسه و محتویات را ۱۰۰% در برابر رطوبت محافظت نمی نماید.

تفاوت بین استفاده از لمینت (کیسه لمینت) و لایه پلی اتیلن (نایلون) در این است که تا چه حدی عدم نفوذ رطوبت اهمیت دارد. در هر حال بایستی توجه نمایید که گونی ها (کیسه لمینت) در حالت استاندارد ، ضد آب نیستند!

موارد استفاده از دستگاه لمینت :

لمینت فوم : رول فوم EVA توسط شرکت سازنده تولید می شود و پس از آن با استفاده از دستگاه لمینت می توان بر روی فوم تولید شده انواع پارچه، بیاله، چرم، سوزنی، پارچه پشت مواد، ساتن، برزنت، جیر، مخمل و سایر پارچه ها را لمینت کرد. حال این لمینت می تواند بصورت دوبله (2لایه) و سوبله (3لایه) باشد.

لمینت پارچه به پارچه :  با استفاده دستگاه لمینت می تواند انواع پارچه ها را بصورت دوبله لمینت کرد.

لمینت فوم رول EVA با فویل آلومینیوم : با استفاده از دستگاه لمینت می تواند فوم رول EVA را با فویل آلومینیومی لمینت کرده و پس از آن آجدار کرد.

چاپ کاغذ طرح دار بر روی پارچه : با استفاده از دستگاه لمینت می تواند کاغذهای طرح دار را بر روی انواع پارچه روسری، ساتن، حریر و سایر پارچه ها چاپ نمود.

دستگاه لمینت ابر وپارچه : برای لمینه کردن پارچه روکش ماشین ، کفاشی ها، کیف دوزی، مبلمان، تشک و هر صنایعی که نیاز به چسباندن ابر و اسفنج پشت پارچه و یا چرم مورده استفاده قرار می گیرد
 برای این دستگاه از گاز شهری و یا گاز مایع میتوان استفاده کرد.

ویژگی های دستگاه لمینت :

  • لمینت کردن انواع فیلم های پلی مری، پارچه های نساجی
  • با به حداقل رساندن تنش در تولید، لمینت یکنواخت و نرمی حاصل می شود.
  • لمینت محصول بصورت یکنواخت
  • وجود فشار یکنواخت در غلتک که موجب یکنواختی فشار وارده به لایه ها در تمامی قسمت های پارچه می شود
  • چسب ریزی یکنواخت توسط غلتک حکاکی ساده به صورت نقاط شبکه ای که موجب لمینت شدن در لایه به صورت یکنواخت می شود.
  • قدرت بالای غلتک و سطح تماس بالا، موجب افزایش امنیت این دستگاه شده است.
دستگاه لمینت

لمینت در صنعت چاپ و کارتن سازی :

 

با توجه به این که ضخامت کاغذ و مقواهای ترکیبی، با کیفیت و چاپ پذیری آن رابطه برعکس دارد، مقواهای ترکیبی مثل “ای فلوت” یا “سی فلوت” به علت اینکه لایه کرکره ای داخلشان وجود دارد، سطح چاپی آنها هموار نیست و قابلیت چاپ باکیفیت و عبور از دستگاه های چاپ افست را ندارند.

بنابراین در در چاپ جعبه هایی که کیفیت بالایی مد نظر مشتری است، کار چاپی روی کاغذ گلاسه نازک چاپ می شود، پس از روکش سلفون و یووی موضعی (درصورت نیاز مشتری) برای اینکه ضخامت مورد نظر شما تامین گردد، فرم چاپی آماده شده را روی انواع مقواهای، ای فلوت، سی فلوت و پنج لایه لمینیت می گدارند، سپس با ساخت قالب و دایکات کار نهایی آماده می گردد، کاربرد لمینیت در صنایع چاپ و بسته بندی کارتن سازی بسیار است، اما عموما برای ساخت انواع جعبه کاربرد دارد.

لمینت کارتن :

لمینت یکی از مهمترین مراحل خدمات پس از چاپ می باشد که نقش مهمی در بسته بندی یک جعبه و یا کارتن فانتزی دارد. نوع و کیفیت چسب لمینت در دوام و ماندگاری جعبه تأثیر زیادی دارد. از انواع آن می توان به سلولز مجهز به دستگاه لمینت سرد و سلولز مجهز به دستگاه لمینت گرم (چسبی) نام برد که کارایی این دو دستگاه بسیار متفاوت است.

لمینت سرد :

 

دستگاه لمینت سرد در صنعت کارتن سازی جهت سینگل ،کارتن ٣لا ،۵لا بِوسیله چسب سیلیکات تا عرض های مختلف بصورت رول و شیت انجام می گیرد و در بعضی از محصولات بسته بندی به جای چسب سیلیکات از چسب سلفون و یا صحافی نیز استفاده می شود.

 

لمینت گرم :

 

جهت کارت ویزیت ،پوستر ها و منو غذا ها و کارت هدیه و غیره از سایز کوچک تا ابعاد بزرگتر با توجه به نیاز مشتری انجام می گردد.

برای مشاوره و خرید دستگاه با شماره زیر تماس بگیرید:
مهندس سلحشوری

4.8/5
نکس ماشین
اسکرول به بالا